چشم و قوه بینایی در طب اسلامی ، طب دعایی و گیاهی
مقدمه :
امام باقرعلیه السلام می فرمایند:
بدان که نه هیچ دانشی چون جستن سلامت است و نه هیچ سلامتی چون سلامت دل.
این سخن به روشنی نشان می دهد که از نگاه اسلام، طب روان، ارزشمندتر از طب تن وطب تن، ارزشمند تر از سایر علوم است. چون لذت زندگی با عافیت به دست می آید (1) و قسمتی از عافیت سلامتی جسم است.
طبیب واقعی خداست که خواص درمانی را در داروها نهاد و در نظام آفرینش، برای هر دردی دارویی آفرید و به انسان استعداد شناخت دردها وداروها و چگونگی درمان آنها را عنایت کرد. بدین سان، او را مظهر نامهایطبیب» و شافی» خود قرار داد، چنان که پیامبران و اولیای الهی نیزمظهر این نامهای مقدس هستند.امیر مومنان علیه السلام در توصیف پیامبر خدا می فرمایند: طبیبُ دوارُ بطبّه .
طبیبی بود که طبابت را بر بالین بیماران می برد، مرهم را درست بر جایی که باید ، می نهاد و آنجا که بایسته بود داغ می نشاند. با درمان خویش، منزلگاههای بی خبری و جایگاههای سرگشتگی انسان را می جست.(2)
فولات برای پیشگیری و بهبود افت شنوایی ناشی از کهولت سن
طب ,، ,چون ,انسان ,عافیت ,فرمایند ,دعایی و ,طب دعایی ,و گیاهی ,می فرمایند ,نه هیچ
درباره این سایت